Produkt Anmeldelser – Hvad du behøver at vide, før du køber

Hvis du forsøger at forbedre dit websteds konverteringsfrekvenser, vil du gerne vide, hvad du skal kigge efter i produktanmeldelser. At have en positiv anmeldelse vil ikke kun forbedre din troværdighed, men det vil også tilskynde flere besøgende til at købe dine produkter. Positive online anmeldelser kan give dig næsten 60% flere konverteringer end negative.

Positive anmeldelser øger troværdigheden

At få positive anmeldelser er en afgørende komponent i opbygningen af troværdighed, før du køber produkter. Disse anmeldelser øge din online tilstedeværelse og kan også hjælpe din virksomheds søgemaskineoptimering (SEO) indsats. I den digitale verden stoler forbrugerne mere og mere på kundefeedback og udtalelser for at træffe købsbeslutninger. Brug af disse værktøjer til at forbedre dine marketingstrategier kan hjælpe dig med at tiltrække flere kunder og vokse din virksomhed.

Hvis du øger dine positive anmeldelser, får din virksomhed til at skille sig ud på online-markedet. Kunder vil have en grund til at stole på dine produkter, hvilket vil føre til bedre konverteringsfrekvenser. Oprettelse af en autentisk online tilstedeværelse kan hjælpe dig med at udvide din virksomhed til et større internationalt marked.

Mens kundeanmeldelser er vigtige, er der også negative anmeldelser. Hvis du modtager negativ feedback, skal du reagere hurtigt og positivt. Den bedste måde at gøre dette på er at tilbyde en fuld refusion eller offentlig restitution for dem, der har oplevet et problem med dit produkt. Men hvis du ikke løser problemet med det samme, kan du skade din virksomheds omdømme.

Online anmeldelser bekræfter dit brands autoritet

Online anmeldelser er et kraftfuldt værktøj til at vise potentielle kunder, at du er ekspert inden for dit felt. De er også en stor kilde til socialt bevis. Dette gælder især, hvis du tilbyder en præmiepris på dine produkter eller tjenester.

Anmeldelser kan hjælpe dig med at etablere et bedre forhold til dine kunder, hvilket er uvurderligt i dagens konkurrenceprægede erhvervsklima. Faktisk mener 62% af forbrugerne, at online anmeldelser er vigtige, når det kommer til at vælge en lokal virksomhed. Som resultat, vil du være i stand til at tage dig tid til at deltage i enhver online anmeldelse, der foretages.

En af de bedste måder at opnå dette på er ved at tilskynde din kundebase til at engagere sig i positive online anmeldelser. Dette vil skabe tillid til dit brand og give dig mere af en stemme i online-samfundet.

Positive anmeldelser fører til mindre afkast

Produktanmeldelser er en vigtig del af købsprocessen. De hjælper forbrugerne med at træffe beslutninger om produkter, og kan bruges i hele salgscyklussen. En god gennemgang vil sandsynligvis reducere sandsynligheden for produktretur.

Forskning har vist, at online-shoppere er mere tilbøjelige til at købe produkter med positive anmeldelser end dem med negative anmeldelser. Imidlertid, mange kunder tøver med at gøre forretninger med et firma, der har et dårligt ry. Hvis en kunde efterlader en negativ anmeldelse, kan det skade en virksomheds omdømme og troværdighed. Det samme gælder for en virksomhed, der ikke reagerer på en kundes bekymringer.

Undersøgelsen viste, at visning af kundeanmeldelser på en produktside øger konverteringsfrekvensen markant. Det giver også tillid til potentielle købere. Selvom dette ikke nødvendigvis fører til flere køb, kan det styrke brandets pålidelighed.

De afskrækker shoppere og synker konverteringsfrekvenser

Hvis du overvejer at tilføje produktanmeldelser til din online butik, huske på, at de fleste forbrugere er på udkig efter negative anmeldelser. Dette gælder både spil og bøger. Anmeldelser kan ofte opdele meninger og, som resultat, afskrække shoppere. Faktisk har Lightspeed Research fundet ud af, at en enkelt dårlig anmeldelse kan være nok til at afskrække et flertal af forbrugerne. Men hvis der er mere end en, er der en endnu større effekt på konvertering.

Tilsvarende, mangel på anmeldelser kan synke en virksomheds konverteringsfrekvens. Den samme undersøgelse viste, at 44% af Millennials, og 49% af Gen Z-shoppere, ville opgive deres køb uden anmeldelser. Og mens mere end 82% af forbrugerne læser online anmeldelser, ser de specifikt efter negative. Ultimativt, det er afgørende, at virksomheder opretter og offentliggør anmeldelser. testoverblikket.dk